Ghost Lector World Cup = Raketa v MTB svete

17.7.2016 | priemerne hodnoteniepriemerne hodnoteniepriemerne hodnoteniepriemerne hodnotenie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vďaka môjmu tímu PROefekt a hlavnému partnerovi Ghost môžem tento rok jazdiť a testovať ich top XC stroj. Už na prvý pohlaď mi bolo jasné, že to nebude len obyčajný bicykel. Agresívne línie rámu doplnené masívnou vidlicou nenechajú žiadneho bikera chladným. Pri skladaní tejto mašinky som sa  v mysli videl v lese, kde naplno otestujem, čo tento bicykel dokáže nielen v kopci, ale takisto aj z kopca. Perfektná geometria mi sadla takmer okamžite. Pretekárske prevedenie naznačovalo, že na Lectore sa posúvajú limity jazdca. Poďme ale pekne od začiatku.

 

 

Rám a vidlica

Ghost Lector World Cup, ktorý sa mi dostal do rúk, má svojho „ducha“ ukrytého v krásne prepracovanom ráme s ostrými krivkami a inštinktom MTB zabijaka. Čierno-biela kombinácia tento pocit len zvýrazňuje. Agresívny karbónový rám s kratšou geometriou ma v krátkych výjazdoch neustále núti dvíhať zadok zo sedla.  

 

 

Vidlica Rock Shox RS1 predstavuje predĺžené ruky rámu a jej kontakt s terénom je excelentný.  Korenisté pasáže sa stávajú hravými vďaka opačnému tlmeniu a citlivosťou, ktorá sa dá perfektne naladiť. Hydraulický uzamykateľný  systém priamo z riadidiel rýchlo mení vidlicu na pevnú a pri jazde zo sedla pohlcuje minimum vydanej energie. Jediné, čo ma prekvapilo bola výmena predného kolesa  - celková dĺžka trvania výmeny sa v začiatkoch blížila k jednej minúte. Krátkym tréningom sa dá čas ale znížiť ľahko aj o polovicu.  Sto milimetrový zdvih je naozaj dobrým kompromisom a spolu s karbónovým krkom dokáže absorbovať množstvo vibrácii.

 

 

Kolesá

Kolesá AX Lightness sa parametrovo radia naozaj k top XC kolesám. Karbónové 32-dierové ráfiky sú napletené na náboje od značky TUNE a triedy prince/princess. Karbónová prirúba je len čerešničkou  na prednom náboji. Ploché radiálne špice značky DT Swiss umocňujú tuhosť kolies. Váha 1130g je ale vcelku hraničná (čo naznačuje aj výrobca na ráfiku kde odporúča maximálny tlak 45 PSI).  Je to presne ten prípad kedy máte pocit, že tieto kolesá nemôžu vydržať... Opak je ale pravdou, a ak je vaša hmotnosť do 95kg, môžete si užiť raketovú akceleráciu kolies už po pár zašliapnutiach. V teréne sú naozaj spoľahlivé i vďaka výške a šírke ráfiku. Keď sa k tomu pridá plášť s rozmermi 29x2,25, riziko defektu je naozaj len sporadické. Vzniká tu bezpečná styčná plocha, ktorú som ocenil na voľnom lesnom povrchu ale aj v náročných stúpaniach.

 

 

 

Pohon

Pohon 1x11 sa nachádza na svete už nejaký rok, a je to osvedčená klasika na závodné účely. V mojom prípade sa opäť jedna o top sadu SRAM XX1 s radením trigger shifter. Kazeta ma perfektný rozsah 10-42 čo znamená, že v kopci nie som limitovaný, a s prevodníkom Sram 32z na rovine bezproblémovo dosiahnem rýchlosť 45km/h. Túto sadu som si obľúbil vďaka jednoduchosti a presnosti aj v nepriaznivých podmienkach. Lanko je spolu s bowdenom vedené vnútrom rámu, titánová pružina prehadzovačky zase určuje jej presný chod. Nehrozí ani padanie reťaze z prevodníka, pretože kladka má dostatočný tlak na reťaz a prevodník je precízne vyfrézovaný.  Systém 1x11 oceňujem v pasážach, kedy sa zjazd mení na výjazd - stačí mi len palcom zatlačiť na páčku. Potreba radenia na prešmykači razom mizne.       

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ďalšie komponenty

Kompromisy sa nerobili ani pri iných komponentoch, kde sa tiež kládol dôraz na kvalitu i hmotnosť. Karbónové riadidlá AX Lightness s dĺžkou 740mm spolu s karbónovou sedlovkou Europa Selection vážia spolu len 310 gramov. Predstavec Tune Geiles Teil  je naozaj prepracovaný a dotvára ostré črty rámu. Aj sedlo Tune je z karbónu ale určite nie je pre každého. Aj tu čierno-biela farebná kombinácia pekne ladí s rámom.  Každý komponent ma svoj detail a ako puzzle zapadá do rámovej sady. 

 

 

Zhrnutie

 

 

Ghost Lector World Cup je naozaj stroj pre najnáročnejších XC bikerov. V teréne sa správa ako horský bicykel a na asfaltových cestách ako cesťák.  V strmých výjazdoch výborne akceleruje a prenáša silu z pedálov smerom vpred. S váhou okolo 9kg nemá problém raketovo zrýchliť. V preteku som viackrát ocenil výbornú zotrvačnosť kolies a karbónové komponenty ideálne pohlcujúce vibrácie.

 

 

Na maratónskej trati ŠELA maratónu som bol vďačný veľkému rozsahu kazety Sram XX1, ktorá má nenechala ani na rýchlych rovinách v štichu. Mnohokrát som si všimol, že tento bike vzbudzoval veľký záujem u hobby jazdcov. V kategórii XC bicyklov je minimálne rovnocenným súperom iným top modelom konkurenčných značiek. Myslím si, že kvalita, prepracovanosť a originálny štýl bicykla si získa každého, kto zvažuje investovať trochu vyššiu sumu do svojho nového tátoša. 

 

 

 

PROefekt


Ohodnoťte tento článok!

finger down finger down


Späť na články     Zobraziť komentáre k článku (0)     Zdielať článok na Facebooku

Spolupracujeme

across
ground

aone
nestle
porostav
sportimport